Danesi koffiebonen

Danesi bevat de liefde en zorg van degenen die elke dag werken om een ​​uniek product te creëren. Een kwaliteit die voortkomt uit de keuze van de beste grondstoffen, uit constant onderzoek en verwerking volgens de meest geavanceerde technieken.

1 product

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Danesi

In 1905 startte Alfredo Danesi in Rome zijn eerste koffieshop ‘Nencini e Danesi’. Hij was op dat moment één van de eersten die de cultuur en het verbruik van de oh zo typisch Italiaanse espresso in de hoofdstad verspreidde. In 1933 nam zoon Giovanni het bedrijf over - zoals dat gebruikelijk is in Italië. Hij zorgde er voor dat de typische Romeinse koffie ook geëxporteerd kon worden - en dit naar meer dan 60 landen over de hele wereld. In 1990 is het de derde generatie, onder de vorm van Alfredo en Roberto, die het bedrijf overneemt. Zij zorgen voor een modernisering binnen het bedrijf, waarbij ze echter nooit de typische waarden en normen uit het oog verliezen. Intussen is Danesi toe aan zijn vierde generatie - volledig bestaand uit vrouwen - en worden nieuwe impulsen gegeven in lijn met de nieuwe trends en uitdagingen van de toekomst.

Danesi als voorvechter van de bescherming van de Italiaanse espresso

Danesi Caffè heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het behouden en verderzetten van de kunst en de traditie van de espresso, een historisch product dat van levensbelang is voor Italië. Toen in september 2014 het Consortium voor de Bescherming van de Traditionele Italiaanse Espresso werd opgericht, trad Danesi hier dan ook meteen tot toe. Deze organisatie heeft als doel de traditionele Italiaanse espressokoffie te promoten, te verbeteren en te beschermen. Hiertoe werd de Italiaanse espressokoffie ook door de Unesco erkend als immaterieel erfgoed van de mensheid. Danesi is oprecht trots om deel te mogen uitmaken van een dergelijk prestigieus project.

Danesi: kwaliteit als winnende traditie

Al meer dan honderd jaar is Danesi Caffè een expert in het combineren van het respect voor de traditie en het vermogen zich aan te passen aan een steeds veranderende wereldmarkt. Reeds bij de selectie van de onbewerkte koffiebonen maakt Danesi het verschil: enkel de allerbeste bonen komen in aanmerking. Enkel op die manier kan het bedrijf de hoogste kwaliteit van het product garanderen. Om dit te kunnen optimaliseren, is naast het innovatieve gebruik van nieuwe technologieën ook nog steeds de kennis van ervaren medewerkers nodig. Zonder hen zou een perfecte kop koffie onmogelijk zijn. Hun dagelijkse, harde werk komt tot uiting in de geur en de smaak van de Danesi koffie.

Het milieu als belangrijke factor binnen het bedrijf

In zijn beleid heeft Danesi steevast aandacht voor het ecologische aspect en het beschermen van het milieu. Het gebruikt daarom productietechnieken die de impact op het milieu verminderen. Het bedrijf is er zich terdege van bewust dat de perfecte koffieboon enkel kan groeien onder perfecte omstandigheden. Hiervoor is de natuur uiteraard van levensbelang. Danesi draagt steevast zijn steentje bij om deze natuur zo goed mogelijk te behandelen. Bovendien kiest Danesi er voor om steeds nauw samen te werken met lokale, kleine producenten. Dit zorgt niet enkel voor een familiale sfeer binnen het bedrijf, maar garandeert bovendien een kleinere ecologische voetafdruk én een optimale kwaliteitscontrole.