Lavazza

Lavazza kent een rijke historie; het bekende Italiaanse koffiemerk werd immers meer dan 120 jaar geleden opgericht. In al die tijd is Lavazza uitgegroeid tot een van de voornaamste producenten en verdelers van koffieproducten ter wereld. Hun melanges, kenmerkend voor Lavazza, zijn wereldwijd bekend en bevatten koffiebonen van over heel de wereld.

Producten 37-72 van 123

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Lavazza, de grootste koffiebrander van Italië

Luigi Lavazza S.p.A. is een Italiaanse fabrikant van koffieproducten. Het bedrijf in 1895 opgericht werd door Luigi Lavazza in Turijn. Het bedrijf van Lavazza is een waar familiebedrijf en wordt momenteel beheerd door de derde en vierde generatie. Lavazza is in zijn meer dan 120-jarige historie uitgegroeid tot marktleider in Italië en exporteert wereldwijd.

Lavazza brouwt jouw perfécte kopje koffie

Lavazza steekt erg veel tijd in het selecteren van de juiste koffiebonen en struint hiervoor de hele wereld af, op zoek naar die perfectie. Lavazza gelooft immers in constante innovatie en het opbouwen van kwaliteit. Iedere werknemer van het bedrijf draagt elke dag zijn of haar steentje bij aan de productie van de lekkerste koffie. Lavazza hanteert hierbij vier kernwaardes: een fijne maling, de hand van de barista, een unieke melange én een kwalitatieve machine. Lavazza organiseert ook regelmatig opleidingen voor al haar medewerkers, zodat iedereen zijn functie tot in de kleine puntjes beheert en het belang hiervan kent.

Lavazza in enkele cijfers

De afgelopen jaren opende Lavazza zijn eigen koffiehuizen en heeft momenteel meer dan 20 kantoren en productievestigingen in Italië en de rest van de wereld. Lavazza begeeft zichzelf op de zevende plaats qua grootse koffiebranderijen ter wereld en daar is meer dan 120 jaar aan historie aan vooraf gegaan. Momenteel is Lavazza retailmarktleider in Italië met een marktaandeel van bijna 50%, meer dan 2700 werknemers en omzetten van meer dan een miljard euro.

Lavazza onderscheidt zich door koffie blending

Lavazza ziet zichzelf als de uitvinder van het concept van blending, de kunst van het combineren van verschillende soorten koffiebonen uit verschillende geografische gebieden. Lavazza experimenteerde al in de beginjaren met deze melanges en ziet dit als een groot onderscheidend kenmerk van al zijn producten.

Lavazza importeert koffie uit de hele wereld, waaronder Brazilië, Colombia, Guatemala, Costa Rica, Honduras, Uganda, Indonesië, de Verenigde Staten en Mexico. Productieproblemen hebben ertoe geleid dat het bedrijf het ‘Tierra’ project heeft ontwikkeld, een duurzaam landbouwprogramma in Honduras, Colombia en Peru, dat streeft naar verbetering van de kwaliteit van koffie en de milieu- en arbeidsomstandigheden van die gemeenschappen.

Bijleren over koffie in de Lavazza scholen

Het bedrijf heeft ook 25 jaar ervaring in de productie en verkoop van geportioneerde koffiesystemen. Tegenwoordig heeft Lavazza via lopende partnerschappen met een internationaal netwerk van universiteiten en wetenschappelijke onderzoekscentra vier platforms in dit segment. In 1979 richtte het bedrijf het Luigi Lavazza Centrum voor koffieonderzoek op dat gewijd is aan de studie van espresso en is uitgegroeid tot het Lavazza Training Center, een netwerk van meer dan 50 koffiescholen wereldwijd, waar jaarlijks 30 duizend mensen bijleren over alles wat met koffie te maken heeft.