Kimbo koffiebonen

Kimbo koffiebonen online bestellen of kopen

12 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
  1. Kimbo koffiebonen extra cream (1kg)
    Waardering:
    100%
    Special Price € 15,50 Regular Price € 15,65 Vanaf € 14,95
  2. Kimbo koffiebonen superior (1kg)
    Special Price € 15,95 Regular Price € 17,95
  3. Kimbo koffiebonen extreme (1kg)
    Special Price € 17,95 Regular Price € 18,95 Vanaf € 17,50
    Niet op voorraad
  4. Kimbo koffiebonen prestige (1kg)
    € 19,85
  5. Kimbo koffiebonen Top Flavour (1kg)
    Special Price € 16,95 Regular Price € 19,95
  6. Kimbo koffiebonen premium (1kg)
    Special Price € 16,95 Regular Price € 18,95
  7. Kimbo koffiebonen Aroma Gold (500gr)
    Special Price € 9,50 Regular Price € 12,50 Vanaf € 8,95
  8. Kimbo koffiebonen Aroma intenso (1KG)
    Special Price € 13,00 Regular Price € 15,90 Vanaf € 11,95
  9. Kimbo koffiebonen espresso Napoletano (500gr)
    Special Price € 7,50 Regular Price € 8,50 Vanaf € 6,95
  10. Kimbo koffiebonen deca (500gr) HOUDBAARHEID 07-18
    Special Price € 6,95 Regular Price € 10,95

12 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Kimbo: L’espresso perfetto

Kimbo is sinds vele jaren één van de bekendste espressomerken in Italië. Het merk kent zijn thuishaven in Napels, de bakermat van de espresso. Reeds generaties lang gaat de familie Rubino daar op zoek naar de ideale koffie.

Het ontstaan van Kimbo koffie: van passie naar ervaring

Het ontstaan van de firma dateert van de jaren ’50. In die periode hielpen de broers Francesco, Gerardo en Elio Rubino hun vader in zijn kleine winkel annex koffiebar. De koffiebonen werden ter plaatse gebrand en verkocht, zowel aan de eerdergenoemde koffiebar als voor thuisgebruik. Het werd al snel duidelijk dat de Napolitanen deze koffie wel konden smaken - wat een hele eer is, aangezien ze van nature erg kritisch zijn. De broers zagen hun kans en gingen meteen aan de slag. Toen ze een revolutionaire vacuümmachine vonden, begonnen ze zich nog meer toe leggen op het branden. In 1963 werd de branderij Caffè do Brasil opgericht, waarvan de koffie onder de naam Caffè Kimbo op de markt werd gebracht.

Kimbo: een familiebedrijf met een missie

Slechts 10 jaar later was Kimbo marktleider in Italië - een hele eer in een land waar koffie zo’n belangrijk deel uitmaakt van de cultuur. Intussen groeit het bedrijf wereldwijd nog steeds dag na dag. Op dit moment is Kimbo koffie te verkrijgen in onder andere België, Duitsland, Frankrijk, Canada, Japan en de Verenigde Staten. De thuishaven blijft echter Napels, en ook de drijvende kracht achter het bedrijf is nog steeds dezelfde: de familie Rubino leidt nog altijd het bekende koffiebedrijf.

Zeg niet zomaar koffie tegen Kimbo koffie

De koffie van Kimbo laat zich kenmerken door authenticiteit. De onovertroffen smaak is nog steeds die van de koffie die door de jonge broers Rubino werd gebrand in de winkel van hun vader. Deze smaak lag immers aan de basis van hun succes, en de familie gaat er dan ook prat op om deze te koesteren en te blijven produceren. Wat ook nog steeds niet veranderd is, is het streven naar perfectie. De toewijding van de zaakvoerders begint reeds bij de plantages, waar ze op zoek gaan naar de perfecte koffiebonen. Maar we vinden deze drang naar excellentie in elk deeltje van het bedrijf: in elke afdeling en in elke technologie, van het uitkiezen van de perfecte melanges over het selecteren van de ideale branding naar de creatie van de volmaakte verpakking. Al deze eigenschappen zijn immers onmisbaar om van Kimbo een unieke koffie te maken.

Machines en menselijkheid

In de loop der jaren zijn er natuurlijk heel wat veranderingen geweest in het productieproces. Vele stappen zijn intussen geautomatiseerd, wat een grote stap voorwaarts is voor elke onderneming. Toch blijft bij Kimbo koffie de menselijke factor van groot belang. Er zijn nog steeds bekwame, gemotiveerde werknemers nodig om de branding van de koffiebonen te regelen, de mengsels samen te stellen en zo de Kimbo-kwaliteit te garanderen. Het zijn dan wel de moderne machines die het werk doen, maar het zijn de mensen die zorgen voor het hart en de ziel van de koffie.